Registreren    Inloggen    27 MHz DX-site    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Apparatuur » Antennes

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: portable / outdoor
 Bericht Geplaatst: 05 jul 2009 19:40 
Site Admin

Ondanks de minder goede voorspellingen op DX infocentre Tropo en een minimum aan spots via cluster.dk zijn we (John 19-SG-001 en Bert 19-SG-002) vandaag naar de Maasvlakte bij Rotterdam gereden. Uiteraard gingen de vrouwen en de honden ook mee en niet te vergeten, het weer was prachtig! Terwijl de dames genoten van het zonnetje en de honden alle ruimte hadden om eens flink te rennen en te zwemmen hebben John en ik de 2 elements qubical quad opgebouwd, aan de uitschuifmast bevestigd en in de mastvoet geplaatst die vervolgens gefixeerd werd door middel van een wiel van de auto. Daarna de mast uitgeschoven en los in de voet laten staan zodat hij makkelijk met de hand gedraaid kon worden.
Eerst getest met de Lincoln met Toon die aqua mobiel was in de Rijswijkse haven. We kwamen daar binnen met een S2. Dat klinkt niet super maar de antenne stond zuid-west en Rijswijk kwam dus binnen op de zijkant van de Quad! Toen alles goed bleek te werken overgeschakeld op de Icom IC-7400. Alles werkte perfect, de 2 elements Quad (GB Antenna Towers) stond automatisch 1:1 en de Icom is ook een superradio. Ondanks de matige condities toch kunnen werken met Ierland en Spanje. Al met al een geslaagd experiment en voor herhaling vatbaar.
We gaan dit zeker herhalen maar dan op een andere locatie. Wie heeft er trouwens tips? De politie reed 2 x langs maar kwamen niet kijken ondanks de toch wel flinke antenne installatie. Wel stopten er regelmatig auto's om eens te kijken wat daar toch wel aan het gebeuren was.

Met speciale dank aan, Sjors van GB antenna & towers voor de ondersteuning.

url's:
http://www.dxinfocentre.com/tropo_nwe.html
http://www.cluster.dk
http://www.gbanttow.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel: Re: portable / outdoor
 Bericht Geplaatst: 11 okt 2009 14:11 
Breaker

Hoi John & Bert,

Waanzinnig leuk hè outdoor?

Zelf doe ik dit ook regelmatig maar op een andere "outdoor spot".
Mijn favoriete spot is de Landtong in Rozenburg gelegen aan de Noordzeeweg.
Bijna aan het eind van de landtong kun je aan de linkerkant een weggetje omhoog nemen en dan kom je bovenop een flinke heuvel.
Vanaf dat punt heb je rondom volledig vrij zicht en is het een ideale locatie voor outdoor.
Je kijkt richting Noordzee - den Haag - Rotterdam - Europoort - Maasvlakte
Volgens mij ligt deze spot ongeveer tegenover de spot waar jullie stonden!

Afbeelding

Met mooi weer kan het er op de dag redelijk druk zijn.
Daarom, als er goeie condix zijn ga ik meestal in de avonduren / voornacht.

De tip van Flip:
Let op dat je je accu niet leegtrekt, met name met een radio met standaard 100 Watt aan boord kan dit snel gaan!
Als je regelmatig outdoor bedrijft dan is een aggregaat/energiestation zeker aan te raden.

succes allemaal!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Apparatuur » Antennes